Zeszłorocznej edycji festiwalu DoFA towarzyszy wystawa „Ambulatorium”. To medyczne sformułowanie oznacza strefę doraźnej pomocy w sytuacji kryzysowej. Bardzo mocno kojarzy nam się ono z oddolnymi aktami solidarności, zbiorowej pomocy, działaniami tu i teraz.
Kuratorki: Dominika Wilczyńska i Barbara Nawrocka
Na ile ta przestrzeń na solidarność może być laboratorium, w którym opracowujemy receptury zmian na dłużej? Czy działając spontanicznie, możemy wypracować systemy, które będą nam służyły w czasie, który nastąpi po kryzysie? A może to właśnie kryzys jest naszą nową normalnością?
Do udziału w wystawie zaprosiłyśmy siedem osób, które stworzyły trzy interdyscyplinarne i międzynarodowe zespoły:
Studio Widoki, czyli Milena Trzcińska i Łukasz Stępnik, wraz z Anastasiyą Ponomaryovą pracowali nad architektoniczną elastycznością w odpowiedzi na kryzysy i przepływem funkcji budynków.
Ukraińskiego pochodzenia architektka ze Szwecji, Eugenia Bevz, i tworząca w Nowym Jorku biuro Only If architektka z Polski, Karolina Częczek, opowiadają wspólnie o nowych formach przestrzeni troski.
Z kolei architektka Dominika Janicka weszła w kolaborację z reżyserką i cyberaktywistką Magdą Szpecht, aby wspólnie zaproponować zupełnie nową funkcję dla przejętych jachtów rosyjskich oligarchów…
Prace:
PALIMPSEST
Anastasiya Ponomaryova, Milena Trzcińska i Łukasz Stępnik (Studio Widoki)
JEDNOSTKA TROSKI
Eugenia Bevz, Karolina Częczek
ECLIPSE 2.0
Dominka Janicka, Magda Szpecht
Więcej o tegorocznej edycji Dolnośląskiego Festiwalu Architektury DoFA 2022 przeczytacie TUTAJ.
Organizator: Stowarzyszenie Architektów Polskich O/Wrocław
Współorganizator: Muzeum Architektury we Wrocławiu
Architektura wystawy: Dominika Wilczyńska i Barbara Nawrocka
Grafika: Dorota Wąsik
Tłumaczenie: Karol Waniek
Produkcja: Wiktoria Litwinowicz, Muzeum Architektury we Wrocławiu
Wykonanie i montaż: Rafał Pyster