KONKURS
Konkurs jednoetapowy, realizacyjny na opracowanie koncepcji architektonicznej przebudowy i rozbudowy zespołu Muzeum Architektury we Wrocławiu
ORGANIZATOR-ZAMAWIAJĄCY
- Muzeum Architektury we Wrocławiu
- ul. Bernardyńska 7
- 50-156 Wrocław
PRZY UDZIALE
- Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Wrocław
- ul. Oławska 21
- 50-123 Wrocław
CEL KONKURSU
Uzyskanie najlepszej pod względem architektonicznym, przestrzennym i funkcjonalno–użytkowym koncepcji przebudowy i rozbudowy zespołu Muzeum Architektury we Wrocławiu wraz z zagospodarowaniem terenu w obszarze wskazanym w Załączniku nr M.04 jako zakres opracowania konkursowego.
SĄD KONKURSOWY I SEKRETARZ KONKURSU
1) Sąd Konkursowy składa się z 8 osób (oraz 2 sędziów rezerwowych). W skład Sądu Konkursowego wchodzą:
- a) arch. Maciej Miłobędzki – Przewodniczący Sądu Konkursowego, Sędzia Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Warszawski.
- b) arch. Michał Goncerzewicz – Sędzia referent, Sędzia Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław
- c) arch. Roman Rutkowski – Członek Sądu Konkursowego, Sędzia Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław
- d) arch. Marta Dąbrowska – Członkini Sądu Konkursowego, Sędzia Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław
- e) Michał Duda – Członek Sądu Konkursowego, Sędzia ze strony Organizatora, Dyrektor Muzeum Architektury we Wrocławiu
- f) Bartłomiej Świerczewski – Członek Sądu Konkursowego, Sędzia ze strony Organizatora, Z-ca dyrektora Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miasta Wrocławia
- g) arch. Aleksandra Jaeschke – Członkini Sądu Konkursowego, Sędzia ze strony Organizatora, Assistant profesorka na Wydziale Architektury University of Texas, Austin
- h) Bogna Świątkowska – Członkini Sądu Konkursowego, Sędzia ze strony Organizatora, Prezeska Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana
- oraz Sędziowie rezerwowi:
- arch. Maciej Lose – Sędzia rezerwowy, Sędzia konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław
- arch. Adam Mańczak – Sędzia rezerwowy, Sędzia konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław
2) Sekretarz Konkursu
- a) Funkcję Sekretarza Konkursu pełni: arch. Sylwia Sikora – Sędzia Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław.
- b) Funkcję Asystenta Sekretarza Konkursu pełni: arch. Wojciech Mazan – Sędzia Konkursowy Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) Oddział Wrocław.
- c) Sekretarz Konkursu oraz Asystent Sekretarza Konkursu nie są członkami Sądu Konkursowego.
3) Do współpracy z Sądem Konkursowym Organizator powołał następujących biegłych:
- Daniel Gibski - Ekspert w zakresie ochrony zabytków, Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków
- Małgorzata Piszczek – Ekspert w zakresie ekologii, Przyrodniczka i architektka krajobrazu
- Kamil Kowalski – Ekspert w zakresie dostępności, Dyrektor Integracja LAB oraz Działu Usług Eksperckich w Fundacji Integracja
- Alicja Wodzińska – Reprezentantka Zespołu Muzeum, Kustoszka i szefowa Działu Dokumentacji Fotograficznej w Muzeum Architektury we Wrocławiu
HARMONOGRAM KONKURSU
ETAP KWALIFIKACYJNY
1. OGŁOSZENIE KONKURSU W DZIENNIKU URZĘDOWYM UNII EUROPEJSKIEJ do dnia 9.08.2024 r.
2. WNIOSKI O WYJAŚNIENIE TREŚCI REGULAMINU (TURA 1) do dnia 19.08.2024 r.
Zalecany termin składania poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową wniosków o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu dotyczących w szczególności przygotowania i składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie.
Organizator udzieli wyjaśnień poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie.
3. WNIOSKI O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE do dnia 02.09.2024 r.
Ostateczny termin składania poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową wniosków o dopuszczenie do udziału w Konkursie oraz podmiotowych środków dowodowych, oświadczeń i dokumentów na potwierdzenie spełnienia wymagań określonych przez Organizatora.
Organizator uzyska dostęp do powyższych dokumentów elektronicznych dopiero po terminie ich złożenia.
4. DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE do dnia 13.09.2024 r.
Ostateczny termin poinformowania Uczestników konkursu poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową o dopuszczeniu do udziału w Konkursie oraz zaproszenie do składania Prac konkursowych lub powiadomienie o niedopuszczeniu do udziału w Konkursie.
ETAP KONKURSU – PRACE KONKURSOWE
5. WIZJA LOKALNA dnia 16.09.2024 r. godzina 12:00
Termin przeprowadzenia wizji lokalnej dla Uczestników Konkursu na terenie Muzeum Architektury.
6. WNIOSKI O WYJAŚNIENIE TREŚCI REGULAMINU (TURA 2) do dnia 20.09.2024 r.
Zalecany termin składania poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową wniosków o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu dotyczących w szczególności przygotowania i składania Prac konkursowych.
Organizator udzieli wyjaśnień poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową niezwłocznie.
7. PRACE KONKURSOWE – SKŁADANIE POSTACI ELEKTRONICZNEJ ORAZ POSTACI FIZYCZNEJ do dnia 06.12.2024 r. do godziny 16.00
- Ostateczny termin składania postaci elektronicznej Prac konkursowych.
- Prace konkursowe w postaci elektronicznej należy składać poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową.
- Organizator uzyska dostęp do powyższych dokumentów elektronicznych dopiero po terminie ich złożenia.
Plansze oraz część opisową Pracy konkursowej w postaci fizycznej należy składać na adres Zamawiającego, tj:
- Muzeum Architektury we Wrocławiu
- ul. Bernardyńska 7
- 50-156 Wrocław
- (godziny pracy od 09.00 do 16.00)
Do składania Prac konkursowych w postaci fizycznej zastosowanie mają także zapisy Rozdziału V, ust. 3 pkt. 8) Regulaminu
8. OGŁOSZENIE WYNIKÓW KONKURSU w dniu 20.12.2024 r.
Ogłoszenie wyników Konkursu na Stronie internetowej Konkursu oraz zawiadomienie poprzez Elektroniczną Platformę Konkursową Uczestników konkursu o wynikach rozstrzygnięcia konkursu.
W przypadku, gdy Organizator będzie organizował oficjalne, publiczne ogłoszenie wyników Konkursu, o miejscu i godzinie tego wydarzenia Uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni odrębnie.
9. WYSTAWA POKONKURSOWA– o dacie wystawy Uczestnicy zostaną poinformowani odrębnie
10. DYSKUSJA POKONKURSOWA – o dacie dyskusji Uczestnicy zostaną poinformowani odrębnie
NAGRODY
Nagrodami w konkursie są Nagrody pieniężne w łącznej kwocie 150 000,00 zł brutto
- I Nagroda – 50 000,00 zł brutto
- II Nagroda – 40 000,00 zł brutto
- III Nagroda – 30 000,00 zł brutto
Dwie (2) Nagrody pieniężne w formie wyróżnień w wysokości 15 000,00 zł brutto każda
KOMUNIKACJA
Elektroniczna Platforma Konkursowa EPK
Uwaga!
Wszelkie wnioski, podmiotowe środki dowodowe, oświadczenia i dokumenty wymagane przez zamawiającego lub Organizatora Konkursu, składane w postaci elektronicznej winny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Informacje o podpisie pod linkiem: biznes.gov.pl
Nie będą honorowane ww. materiały opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Załączniki formalne do pobrania poprzez LINK
Załączniki merytoryczne do pobrania poprzez LINK
Dokumenty do pobrania
Ogłoszenie o naborze na stanowisko specjalisty/-tki ds. mediów społecznościowych
Dyrektor Muzeum Architektury we Wrocławiu ogłasza nabór na stanowisko:
SPECJALISTA/-KA ds. mediów społecznościowych
Liczba lub wymiar etatów: 1
Przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2024 roku
Miejsce wykonywania pracy: Muzeum Architektury we Wrocławiu, ul. Bernardyńska 7, 50-156
Wrocław
Dział: Dział Wydawnictw i Promocji Muzealnej
Rodzaj oferty: umowa o pracę
O stanowisku
Poszukujemy osoby z doświadczeniem pracy w komunikacji/mediach społecznościowych, która dołączy do zespołu Działu Promocji Muzeum i wspólnie będzie tworzyć i realizować strategie komunikacyjne w mediach społecznościowych. Praca w trybie stacjonarnym, na pełen etat.
Obowiązki na tym stanowisku:
- inicjowanie i prowadzenie komunikacji i działań promocyjnych na profilach muzeum na Facebooku/Instagramie, moderowanie komentarzy,
- tworzenie tekstów i materiałów filmowych w mediach społecznościowych (filmy promocyjne, rolki, stories, relacje),
- zarządzanie kampaniami reklamowymi na Facebooku i Instagramie,
- dokumentacja fotograficzna i filmowa wydarzeń organizowanych przez muzeum,
- inicjowanie i wdrażanie rozwiązań poszerzających dostępność cyfrową w mediach społecznościowych,
- ścisła współpraca z osobami odpowiedzialnymi za promocję muzeum oraz z osobami z działów merytorycznych,
- koordynacja działań komunikacyjnych z partnerami i podmiotami współpracującymi z muzeum,
- regularna ewaluacja efektów działań i formułowanie propozycji ulepszeń.
Aplikuj, jeśli spełniasz większość z poniższych warunków:
- masz minimum 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu dużych profili na Facebooku i Instagramie,
- potrafisz w ciekawy sposób prowadzić profile na Facebooku i Instagramie,
- umiesz obsługiwać programy/aplikacje do tworzenia i montażu materiałów filmowych na potrzeby mediów społecznościowych,
- posiadasz umiejętność formułowania zrozumiałych, a jednocześnie atrakcyjnych komunikatów w mediach społecznościowych,
- posiadasz umiejętność tworzenia spójnych strategii komunikacyjnych w mediach społecznościowych,
- znasz aktualne narzędzia wspomagające komunikację w mediach społecznościowych, regularnie obserwujesz zmiany i korzystasz z nowych rozwiązań,
- znasz język angielski (min. poziom B2),
- jesteś osobą, która może pracować w niestandardowych godzinach pracy (obecność na popołudniowych wydarzeniach i podczas wernisaży),
- umiesz pracować samodzielnie i w zespole,
- masz energię i inicjatywę, by ogarniać sprawy i pchać je do przodu,
- potrafisz nawiązywać i utrzymywać dobre relacje z ludźmi,
- jesteś osobą z wyższym wykształceniem (minimum licencjat)
Oferujemy:
- możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w prestiżowej instytucji kultury i sztuki
- ciekawą pracę w dynamicznym zespole
- zatrudnienie na umowę o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony
- możliwość udziału w ciekawych wydarzeniach kulturalnych
- możliwość rozwijania kompetencji zawodowych oraz własnych zainteresowań i pasji
- możliwość kreowania i realizacji autorskich projektów
- wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 4300-5000 złotych brutto (w zależności od doświadczenia, kompetencji i stażu pracy)
Jak aplikować?
Rekrutacja odbędzie się w trzech etapach.
Etap I:
– na adres muzeum@ma.wroc.pl (z tytułem „Rekrutacja Promocja”) prześlij:
- CV,
- 2-3 przykłady materiałów opublikowanych przez Ciebie w mediach społecznościowych (teksty, materiały wideo, jak post, relacja, rolka, stories) i/lub przykłady profili na Facebooku i Instagramie, które prowadziłeś/-aś,
- oświadczenie „Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach rekrutacji przez Muzeum Architektury we Wrocławiu zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych”.
Etap 2:
– w tym etapie poprosimy wybrane osoby o wykonanie zadania związanego z komunikacją w mediach społecznościowych.
Etap 3:
– rozmowa z wybranymi osobami.
Terminy
- 25.09.2024 r.– termin przyjmowania zgłoszeń.
- 04.10.2024 r. – ogłoszenie wyników pierwszego etapu i zaproszenie wybranych osób do etapu drugiego.
- 18.10.2024 r. – termin przesyłania wykonanego zadania.
- 25.10.2024 r. – ogłoszenie wyników drugiego etapu i zaproszenie wybranych osób na rozmowy, które odbędą się w Muzeum Architektury we Wrocławiu przy ul. Bernardyńskiej 7. Terminy rozmów zostaną ustalone indywidualnie.
Dokumenty do pobrania
ZAPYTANIE OFERTOWE
Muzeum Architektury we Wrocławiu zaprasza do składania ofert w postępowaniu o wartości nie przekraczającej równowartości 30.000 euro na usługę:
Zakup i dostawa sprzętu wraz z montażem i uruchomieniem mającego stanowić system audioprzewodnika (I) oraz opracowanie scenariusza i realizację ścieżek zwiedzania Muzeum Architektury we Wrocławiu (II).
I. ZAKUP I DOSTAWA SPRZĘTU WRAZ Z MONTAŻEM I URUCHOMIENIEM MAJĄCEGO STANOWIĆ SYSTEM AUDIOPRZEWODNIKA PO MUZEUM ARCHITEKTURY WE WROCŁAWIU.
OPIS OGÓLNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
System audioprzewodników ma stanowić narzędzie, które będzie służyło oprowadzaniu gości odwiedzających Muzeum Architektury we Wrocławiu. Prezentowana w nich treść ma merytorycznie przybliżać poszczególne przestrzenie ekspozycyjne i znajdujące się w nich artefakty oraz ułatwiać przemieszczanie się zwiedzających w nowej nieznanej im przestrzeni. Lektorska narracja ma poruszać problemy merytoryczne z zakresu przede wszystkim historii pobernardyńskiego klasztoru oraz detali architektonicznych, losów wybranych postaci oraz zagadnień z nimi powiązanych. Całość przekazu ma być dostosowana do uczestniczących w zwiedzaniu grup odbiorców.
OPIS SZCZEGÓŁOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
System audioprzewodnika ma być oparty na mobilnych urządzeniach udostępnianych zwiedzającym oraz infrastrukturze zapewniającej jego prawidłowe działanie (nadajniki, ładowarki, słuchawki itp.). Zestaw dla każdego zwiedzającego ma składać się z odbiornika, dołączonych do niego słuchawek oraz smyczy.
Oferowany system audioprzewodnika ma być możliwie intuicyjny i automatyczny. Jego obsługa przez zwiedzających ma być całkowicie zminimalizowana i ograniczać się w praktyce do jedynie regulacji głośności. Wymaga się by urządzenia posiadały wyświetlacz, na którym będą prezentowane omawiane eksponaty oraz wskazówki nawigacyjne do odwiedzanych przestrzeni. W związku z tym zainstalowana infrastruktura ma sprawiać, że aktywowane nagrania będą odpowiednie do miejsc, w których znajduje się zwiedzający. Włączanie się nagrań ma następować w określonych wcześniej przestrzeniach (salach, przejściach, wybranych częściach ekspozycji itd.). Oprogramowanie urządzeń musi dawać możliwość odtworzenia różnych nagrań dla danego miejsca w zależności od tego, który raz zwiedzający odwiedza tę samą strefę lub z którego nadchodzi kierunku (np. w sytuacji wielokrotnego przechodzenia przez wybrane sale lub korytarze).
W miejscach, gdzie zostanie zastosowane włączanie automatyczne, wielkość obszaru w którym powinno zostać odtworzone nagranie ma być regulowana w zakresie od kilku do kilkudziesięciu metrów, tak by dać możliwość aktywacji nagrania na wymaganym obszarze. Nadajniki, dzięki którym nastąpi włączenie nagrań w audioprzewodnikach winny dawać możliwość ukrycia ich w ekspozycji tak, żeby nie były bezpośrednio widoczne dla zwiedzających i żeby nie wymagały oddzielnej instalacji elektrycznej (wyłącznie zasilanie bateryjne). Audioprzewodniki muszą zapewniać prawidłowe działanie w przypadku ich umieszczenia w odzieży.
Dostarczone urządzenia muszą posiadać możliwość podpięcia pętli indukcyjnej dla osób niedosłyszących oraz możliwość odtwarzania filmów wideo z lektorem języka migowego (niniejsze zamówienie nie obejmuje opracowania ścieżki z językiem migowym, która będzie realizowana w przyszłości).
II. OPRACOWANIE SCENARIUSZA I REALIZACJA ŚCIEŻEK ZWIEDZANIA MUZEUM ARCHITEKTURY WE WROCŁAWIU.
OPIS OGÓLNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Zakres niniejszej części obejmuje opracowanie scenariuszy, wykonanie tłumaczeń, produkcję dźwiękową. Zadanie wymaga również konfiguracji sprzętu oraz uruchomienia opracowanych treści na dostarczanych audioprzewodnikach.
OPIS SZCZEGÓŁOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Wykonawca przygotuje oraz wgra do audioprzewodników scenariusze ścieżek zwiedzania w postaci nagrania dźwiękowego i zdjęć, które będą opracowane samodzielnie w oparciu o wizję lokalną, materiały własne oraz materiały udostępnione przez Zamawiającego, a także konsultacje merytoryczne z Zamawiającym.
Należy opracować następujące treści w języku polskim:
1) ścieżka Podstawowa do audioprzewodnika dla osób dorosłych i młodzieży o długości ok. 60 minut,
2) audiodeskrypcja dla osób niewidomych i niedowidzących dł. ok. 60-90 minut,
3) ścieżka w języku uproszczonym (ETR) dł. ok. 30 minut,
4) ścieżkę podstawową w języku polskim należy przygotować również w języku angielskim.
Tłumaczenia na język angielski powinny zostać wykonane przez native speakera, będącego doświadczonym tłumaczem, a treści tekstowe zawarte w audio przewodnikach poddane profesjonalnej redakcji i korekcie. Tekst tłumaczenia oraz jego adjustację Wykonawca udostępni na życzenie Zamawiającego.
Wykonawca dokona nagrań w profesjonalnym studio nagraniowym z udziałem zawodowych lektorów. Wybór lektorów należy przestawić do zatwierdzenia Zamawiającego przed przystąpieniem do nagrania.
Treść audioprzewodnika powinna być skierowana do szerokiego grona odbiorców wg dalej zawartych wymagań.
Wykonawca, po opracowaniu scenariuszy ścieżek w języku polskim, przedstawi je Zamawiającemu do akceptacji. Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego Wykonawca zrealizuje tłumaczenie i nagrania w języku angielskim, co również będzie podlegało akceptacji Zamawiającego.
W przypadku zastrzeżeń odnośnie treści, tłumaczeń czy nagrań Zamawiający zastrzega sobie możliwość odmowy ich przyjęcia. W terminie do 10 dni kalendarzowych od odmowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia nowej wersji ścieżki dźwiękowej lub scenariusza zwiedzania.
Szczegóły dotyczace oferty oraz załącznik nr 1 (formularz cenowy) znajduja się w dokumentach do pobrania.
TERMINY i MIEJSCE REALIZACJI
Ofertę należy składać w siedzibie Zamawiającego Muzeum Architektury we Wrocławiu, ul. Bernardyńska 7, 50-156 Wrocław, osobiście, pocztą lub pocztą elektroniczną na adres muzeum@ma.wroc.pl do dnia 18 października 2024 r,, do godziny 12.00. O wyniku postępowania Zamawiający powiadomi Wykonawców na adres e-mail podany w ofercie.
KONTAKT
W przypadku pytań lub wątpliwości wyjaśnień w zakresie kwestii merytorycznych udziela Marta Czyż, tel: 71 369 99 34 lub marta.czyz@ma.wroc.pl.
Dokumenty do pobrania